Salgs- og leveringsbetingelser

Virksomhedens juridiske navn:
Anpartsselskabet Lighthouse Restauration
CVR-nr. 43761536

Adresse:
Mariane Thomsens Gade 1 C 3 5, 8000 Aarhus C

Officiel e-mailadresse:
kontakt@aarhusoeje.dk

Officiel web-adresse:
https://aarhusoeje.dk

 

Bestilling

Priserne på webshoppen er alle angivet inklusive moms. Alle ordrer bekræftes med en ordrebekræftelse, som sendes pr. mail. Ordrebekræftelsen sendes automatisk til den oplyste mailadresse.

For at kunne handle på webshoppen skal du være fyldt 18 år. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre/værge.

Ved booking skal du være opmærksom på, at elevatorturen ikke kan fortrydes, hvorimod du har mulighed for at fortryde reservationen af din restaurantbooking.

 

Onlinebilletter

Køb din billet online. Medbring billetten på din smartphone eller i printet version. Ved ankomsten til Aarhus Øje scannes billetten, og den er gyldig til det tidspunkt du har valgt i forbindelse med dit køb. Billetten giver også adgang til udstillingen ”Byen & Bugten” i underetagen.

Der skal printes eller fremvises via smartphone én billet pr. person pr. besøg. Billetten skal kunne ses i sin helhed og være i en stand, så stregkoden kan scannes. Billetten skal scannes ved indgangen til udstillingerne, og den kan ikke refunderes eller ombyttes. Børn fra 0-4 år har gratis adgang, men deres billet skal også medbringes og scannes ved indgangen til udstillingerne.

 

Betaling

Aarhus Øje anvender betalingssystemet Quickpay, hvortil du videresendes, når du skal gennemføre din betaling. Der anvendes en standard metode såsom PSD2, SCA og PCI til at sikre at de sendte oplysninger er sikre og misbrugssikret via SSL.

Beløbet for billetten trækkes først, når billetter sendes via mail. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

I vores webshop kan du betale med følgende betalingsmidler:

Dankort, Visa, Master Card, MobilePay

 

Gyldighed

Din billet til Aarhus Øje er gyldig til den dag og det tidspunkt, du har valgt i forbindelse med dit køb.

 

Fortrydelsesret

Der er ikke mulighed for at fortryde købet af billetterne, jf. lov om forbrugeraftaler § 18, stk. 2 nr. 12.

 

Ordensregler

For at sikre en tryg og behagelig atmosfære for alle vores besøgende, har vi udarbejdet nogle vigtige ordensregler:

  • Vi opfordrer til, at alle besøgende viser hensyn overfor hinanden og deltager aktivt i at opretholde en positiv og respektfuld atmosfære.
  • Hvis I observerer noget, der bekymrer jer, eller hvis I oplever nogen form for ubehag, beder vi jer om at kontakte vores personale, så vi kan håndtere situationen.
  • Vi forbeholder vi os retten til at afvise grupper eller individer, der udviser udtryksskabende adfærd, der kan forstyrre eller skabe ubehag for andre gæster eller vores personale. Dette inkluderer enhver form for aggressiv adfærd, støjende optræden eller gruppering af mennesker, der kan skabe utryghed.
  • At smide genstande ud fra udsigtsplatformen resulterer i en politianmeldelse.

En af vores prioriteringer er at skabe et inkluderende miljø, hvor alle kan nyde deres tid, når de besøger Aarhus Øje.

 

Force Majeure og vejrforhold

Vejrforholdene kan variere afhængigt af årstiderne, hvilket kan påvirke jeres besøg. Vi gør opmærksom på, at billetterne ikke refunderes i tilfælde af skyet vejr, regnvejr, storm eller tåge.

 

Driftsforstyrrelser og Følgeomkostninger

Vi gør vores bedste for at levere en problemfri oplevelse, men der kan opstå uforudsete driftsforstyrrelser. Det er dit eget ansvar at holde dig opdateret med eventuelle meddelelser om ændringer eller forstyrrelser via vores hjemmeside. Vi dækker ikke følgeomkostninger som følge af forsinkelser eller ændringer i programmet.

 

Billetter og gensalg

Bemærk, at det ikke er lovligt at gensælge vores billetter. Billetterne er personlige og kan ikke overdrages til andre uden vores skriftlige samtykke.

 

Ventetid

Vær opmærksom på, at der kan opleves ventetid ved elevatoren til 44. etage, især i travle perioder. Vi gør alt, hvad vi kan for at sikre en behagelig oplevelse, men vi beder om jeres forståelse og tålmodighed, hvis der skulle opstå ventetid.

 

Højhastigheds elevator

Vores bygning er udstyret med en højhastigheds elevator, der giver jer adgang til vores udsigtsplatform. Det er vigtigt at bemærke, at brug af elevatoren er på eget ansvar. Hvis I har tendens til svimmelhed, propper i ørerne, eller højdeskræk, bør I være særligt opmærksomme under elevatorrejsen. Det samme gør sig gældende, hvis I lider af klaustrofobi, da elevatoren som regel vil være fyldt. Det er ikke muligt at tage trapperne op til udsigtsplatformen på 44. etage.

Du har mulighed for at klage til Ankenævnet for hotel, restaurant og turisme, Vodroffsvej 32, DK- 1900 Frederiksberg C, Email: kontakt@hrt-ankenaevn.dk, Tlf.: +45 35 36 51 21. En klageformular kan udfyldes online via https://hrt-ankenaevn.dk/klageformular/. I forbindelse med indgivelse af klage skal du betale et klagegebyr på 170,- kr.